צביקה כהן: "יש אפלייה, והיא כן על רקע עדתי"

    ישראל פריי 2 Comment on צביקה כהן: "יש אפלייה, והיא כן על רקע עדתי"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הראיון שהעניק הבוקר סגן שר החינוך מאיר פרוש ל"מדברים אקטואליה" ובו התכחש לקיומה של אפלייה על רקע עדתי בבתי ספר ובסמינרים החרדיים, עורר תגובות סוערות, ובין היתר הביא את מנהל תיק החינוך החרדי בעיריית ירושלים חבר המועצה צביקה כהן להגיב לדברים בשידור חי.

    "שמעתי את סגן השר פרוש קורא בסוף דבריו לצבוע את הסוגייה בצבעים אחרים, ואני אומר, אם תצבע בכל צבע את זעקת הבנות ודמעות האמהות – לא תוכל לחסום אותם !".

    כהן הסביר את התהליך שעוברות הבנות ברישום, שמותיר מאות מהם תלויות לחסדי העסקנים "יום למחרת סגירת הרישום לסמינרים, נותרות מאות בנות -רובם המוחלט ספרדיות- ללא סמינר, צוותים חינוכיים עובדים ימים ולילות ע"מ לשבץ אותן".

    "כמי שמלווה מקרוב את הסוגייה, אני אומר לכם בפה מלא: יש אפלייה, והיא כן על רקע עדתי" -בנוסף הוא שיגר עקיצה לפרוש- "אשמח להעביר לסגן השר רשימות עם שמות, כתובות ומספרי טלפון של עשרות בנות שלא התקבלו".

    על הטענה כי כל הבנות נבחרות לפי קריטריונים חינוכיים ועמידה בתקנונים, ולא על רקע עדתי, אמר כהן "אני הראשון שתומך בקריטריונים, כשמדובר ברמה רוחנית צריכה האמא לעמוד מול התקנון, ולהתאים את עצמה ואת ביתה ע"מ להשתייך לבית יעקב, הקריטריונים מצילים את הדור, אך הקריטריונים מהווים חומר ביד היוצר, ומנהלי הסמינרים משנים ומשחקים בהם כרצונם".

    הוא תקף באופן ישיר את מנהל הסמינר הישן, ישראל לוין, ואמר כי "הוא גדל על תרבות רעה שמדברת באחוזים, יש לי חידוש בשבילו, בשנים הבאות 60 אחוז מהבנות הירושלמיות ספרדיות, מה תעשו אז ?! איך אפשר להתייחס לאנשים באחוזים ?!".

    "חבל שמנהלי המוסדות טועים בחיוך שלי" -שלח כהן מסר מעל גבי האתר- "אנחנו הגב של המשפחות המסורבות, יש לעירייה מה לפעול, ולא נהסס להטיל את כל הסנקציות על מנהלי הסמינרים ובתי הספר".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      צביקה כהן איש יקר שעושה הרבה עבודה טובה למען בנים/ות לבית הספר שלהם.

    2. 1

      ישיבה ספרדית הם ידעו לפתוח. ראש עיר ספרדי הם יודעים לבחור. רק סמינר ובתי ספר הם אינם יודעים לפתוח. מה האפליה הזאת? די תפתחו בתי ספר וכולם ינוחו בשלום.